Înființare Asociație Non-Profit (ONG)

Înființăm asociații non-profit (ONG) rapid și legal, cu servicii complete: rezervare denumire, redactare și autentificare acte, înregistrare la judecătorie și obținere cod fiscal. Beneficiezi de consultanță juridică specializată și suport pe tot parcursul procedurii, oriunde în România.

Ce este o Asociație Non-Profit (ONG)?

O asociație este formată din cel puțin trei membri fondatori care contribuie voluntar (cu bani, cunoștințe sau muncă), fără drept de restituire, pentru atingerea unui scop comun.

Asociația dobândește personalitate juridică prin înscrierea în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor, aflat la grefa judecătoriei unde are sediul.

Înființare Asociație Non-Profit (ONG) – Ghid Procedural

 Persoanele fizice sau juridice care doresc să desfășoare activități de interes general, comunitar sau personal nepatrimonial pot înființa o asociație sau o fundație.

Etapele Procedurii de Înființare

1. Rezervarea denumirii (eliberată de Ministerul Justiției, valabilă 3 luni, prelungibilă)

2. Redactarea și autentificarea Statutului și a Actului Constitutiv (6 exemplare originale + 3 copii)

3. Obținerea cazierului fiscal al asociaților

4. Dovada sediului social

5. Dovada patrimoniului inițial

6. Plata taxei de timbru și aplicarea timbrului judiciar

7. Depunerea dosarului la judecătorie pentru înscrierea în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor

Conținutul Actului Constitutiv

1. Datele de identificare ale membrilor

2. Exprimarea voinței de asociere și scopul asociației

3. Denumirea, sediul și durata de funcționare

4. Patrimoniul inițial (în bani și/sau bunuri)

5. Componenta nominală a organelor de conducere

6. Persoana sau persoanele împuternicite să desfășoare procedura de dobândire a personalității juridice

Notă: Dacă patrimoniul inițial conține bunuri, actele trebuie autentificate notarial. Dacă este doar în bani, este suficientă atestarea de către avocat.

Conținutul Statutului

Scopul și obiectivele asociației

Modalitatea de dobândire și pierdere a calității de membru

Drepturile și obligațiile membrilor

Resursele patrimoniale

Atribuțiile organelor de conducere

Destinația bunurilor în cazul dizolvării

Detalii privind activitățile economice

Posibilitatea constituirii de filiale

Obținerea Codului Fiscal

Pentru obținerea codului fiscal (certificatul de înregistrare fiscală) se depune un dosar la ANAF care conține:

Două formulare completate

Copii după actul constitutiv, statut, hotărârea judecătorească și certificatul de înscriere

Un timbru fiscal

Codul fiscal se eliberează în aproximativ 10 zile. Ulterior, se poate deschide un cont bancar pe numele asociației pentru depunerea patrimoniului.

Durata Procedurii & Costuri Estimative

Durata aproximativă este de 30 de zile, în funcție de termenele acordate de instanță și evoluția dosarului.

Onorariul

Onorariul total este cuprins între 3000–3500 lei și include:

Onorariul avocatului & Sediul Asociatiei (*Optional)

Taxe notariale & Taxe judiciare de timbru

Capitalul Inițial

Activul patrimonial minim: echivalentul unui salariu minim brut pe economie

Aportul poate fi în bani și/sau bunuri

După înregistrare, patrimoniul poate fi folosit în scopul asociației

Contactați-ne acum!


Apelează astăzi la serviciile noastre și unul dintre profesioniștii noștri calificați, va răpunde cererii dnv.​